کد خبر: ۷۱۶۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۳
به گزارش خبرخودرو، دبیر انجمن صنایع لنت ترمز و کلاچ بر اثرات مثبت طرح درج شناسه کالا بر تشخیص لنت های تقلبی و اصلی در بازار تاکید کرد.

به گزارش خبرخودرو، دبیر انجمن صنایع لنت ترمز و کلاچ بر اثرات مثبت طرح درج شناسه کالا بر تشخیص لنت های تقلبی و اصلی در بازار تاکید کرد.

مسعود حسن پور در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به نقش موثر طرح درج شناسه اصالت قطعات خودرو بر کاهش لنت های تقلبی در بازار بیان کرد: خوشبختانه با اجرای طرح شناسه اصالت قطعات خودرو از سال گذشته و الزام تولیدکنندگان لنت ترمز به درج شناسه کالا روی تولیدات خود، وجود لنت های تقلبی در بازار به حداقل رسیده است.

وی با بیان اینکه وجود لنت های تقلبی در بازار قابل انکار نیست، عنوان کرد: در حال حاضر همه تولیدات لنت که توسط تولیدکنندگان معتبر به تولید می رسد دارای شناسه کالا، کد رهگیری و کد ده رقمی استاندارد هستند که تشخیص لنت تقلبی و اصلی برای مصرف کننده را تسهیل خواهد کرد.

دبیر انجمن صنایع لنت ترمز و کلاچ در ادامه یادآور شد: البته عدم خرید قطعات تقلبی توسط مشتریانی که آگاهانه یا ناآگاهانه نسبت به خرید این محصولات مبادرت می ورزند نیز حائز اهمیت است و مصرف کننده باید با علم به اینکه قطعه اصلی دارای شناسه کالا، کد رهگیری و نشان استاندارد است نسبت به خرید قطعه اقدام کند.

حسن پور ضمن هشدار در خصوص فعالیت افراد سودجو در زمینه فروش قطعات یدکی تقلبی در ایام نوروز تصریح کرد: توصیه ما به مالکان خودرو این است که پیش از سفر نسبت به چکاپ و بررسی قطعات خودرو به خصوص لنت ترمز که قطعه ای فوق ایمنی در خودرو است، اقدام کنند. همچنین برای خرید قطعات از واحدهای فروش لوازم یدکی و حتی تعمیرگاه ها حتما از درج شناسه اصالت، نشان استاندارد و کد رهگیری روی محصول اطمینان حاصل کنند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"